Un mes d’octubre internacional
Esportistes, tècnics i àrbitres catalans han participat en esdeveniments internacionals de Boccia, Futbol i Waterpolo aquest octubre
El desè mes de l’any s’ha definit com un mes històric a nivell internacional. Fins a set esportistes, cinc tècnics i quatre àrbitres de la Federació Esportiva Catalana de Persones amb Lesió Cerebral han assolit fites destacades en els seus respectius esports.
Boccia – Olbia 2026 World Boccia Challenger
A Olbia, Sardenya, el jugador de Grup Mifas, Vasile Agache, ha guanyat la medalla de bronze juntament amb Sara Aller en la competició per parelles de la categoria BC4. En competició individual, en Vasile ha finalitzat en una meritòria quarta posició. Al cos tècnic, l’acompanyava l’entrenadora catalana Marina Poyato. Ha estat el millor resultat de la selecció espanyola en un Challenger, amb un ple de semifinalistes en prova individual i sent la delegació que ha aconseguit més medalles.














A més, a Olbia, l’estament arbitral ha comptat amb una destacada presència catalana, amb la participació de quatre àrbitres de la FECPC. Teresa Calverol ha exercit com a àrbitre principal de tota la competició, continuant la seva àmplia trajectòria com a àrbitra internacional de Boccia. L’han acompanyada Andrea Zamora, Noureddine Daiker i Salomé Salas, que ha debutat enguany en un torneig internacional.
Futbol – 2026 IFCPF Men’s World Cup
A Atlanta, Estats Units, els jugadors de Disport FC Aketza Requena i Alejandro González han format part de l’equip que ha obtingut el millor resultat de la selecció espanyola en una Copa del Món de Futbol 7. Una històrica quarta posició, tot i caure derrotats pel Brasil al partit pel bronze, després de classificar per primer cop a unes semifinals. Tots dos jugadors han participat en tots els partits i han disputat la major part dels minuts, sent una peça clau per aconseguir aquest resultat. Aketza Requena ha marcat dos gols i Alejandro González n’ha marcat un. A més, l’Aketza va exercir de capità a les semifinals contra els Estats Units.








A la banqueta, els han acompanyat al cos tècnic tres catalans: el seleccionador i exjugador Aitor Ariño, la fisioteraputa Elena Parente i l’assistent Xavi Olmo.
Waterpolo – Torneig Internacional Potenza 2026
A Potenza, Itàlia, s’ha disputat el primer torneig internacional de seleccions de waterpolo adaptat, amb la participació d’Itàlia, Espanya, Hongria i Croàcia. L’equip espanyol ha estat conformat íntegrament per jugadors i tècnics catalans, gràcies a que Catalunya ha estat pionera en la creació i el desenvolupament del Waterpolo adaptat a Espanya. A la convocatòria, la FECPC ha estat representada per quatre jugadors i un tècnic. Per part del CN Terrassa, Paula Mateo, Pau González i l’entrenador Jordi Bosch. I per part del CN Barcelona els jugadors Javi Cárcamo i Santi Vilà. El waterpolo adaptat és de competició mixta i Paula Mateo ha estat la única jugadora dona seleccionada per l’equip espanyol. La major part de la convocatòria l’han conformat jugadors i tècnics de la Federació d’Esports de Persones amb Discapacitat Física.







L’equip nacional ha tancat una històrica primera participació amb una medalla de plata i un subcampionat d’Europa. La disputada final es va decantar pels amfitrions italians amb un resultat de 13 a 11. En la prèvia del partit de la primera jornada de lliga catalana entre el CN Terrassa i el CN Sabadell, s’ha fet un reconeixement a tots els jugadors que han format part d’aquesta fita del waterpolo adaptat.
